PREVISIÓ DE DEMÀ

2009 (+)
2008
Campament Social 2008
Aquest any els de La Colla Excursionista hem anat a fer el social a la Vall de Viadós, al Parc Natural de Posets-Maladeta. És un entorn privilegiat, poc concurregut i d'una bellesa d'aquelles una mica salvatge.
Total, que el dia 19 d'agost ens plantem allà els 44 campistes i comencem a muntar les tendes sota uns núvols amenaçadors. Vam muntar primer les nostres tendes, tot seguit la tenda menjador i per últim la tenda cuina mentre començava a ploure. Després d'una hora de ruixat, amenitzat amb una mica de calamarsa, i d'alguns canvis de roba entre la mainada, vam podem fer el sopar i completar amb èxit el primer dia d'acampada.

El segon dia, 20 d'agost, va començar esplèndid i sense rastre de la perturbació meteorològica. És tradicional en els campaments socials començar el primer dia amb una excursioneta a l'abast de tothom, que serveix per mesurar les forces a alguns i d'escalfament als altres. Vam anar fins el refugi de Viadós i d'allà vam saltar al refugi de Tabernés passant per la falda del cim del Senyal de Viadós. Vam dinar al refugi de Tabernés i de tornada al càmping vam poder remullar els peus (i els més atrevits alguna cosa més) a una de les gorgues que forma el riu.

La previsió meteorològica pel tercer dia, 21 d'agost, era tan bona que es va convertir en el dia de fer el 3000. El grup dels bons es va llevar a les 5 del matí i van començar a fer camí cap al Bachimala (3177m) des del refugi de Tabernés. Van fer cim amb èxit i per a l'Arnau Madrià, en Josep Torrentó Jr. i en Pere Sabrià va ser el primer 3000 !! Encara ens deuen el cava !!

El grup dels no tan bons vam sortir més tard del mateix refugi de Tabernés i vam anar seguint el mateix camí del Bachimala, fins al pluviòmetre. Un camí molt bonic pel mig del bosc i seguint el riu, on podies somiar que darrera algun arbre ens espiava un follet del bosc, perquè si els follets del bosc existeixen segur que algun viu allà. A la vora del riu vam trobar un bon lloc perquè els nens es banyessin i els grans ens remulléssim els peus. La Rosa Mª Bosch ens va donar una lliçó de saboir faire i es va banyar sencera. Un grup reduit que no portaven nens van seguir el camí fins al Puerto de la Pez, que també els va procurar una bona comunió amb la natura.

No estava programat, però aquella nit a les 6:15 es projectava un piromusical, ens van despertar els llams i els trons, amb tota l'espectacularitat de trobar-se a prop d'ells i envoltats de parets muntanyoses. Al matí alguns comentaven que el terra tremolava i els llamps es veien des de dins la tenda amb els ulls tancats !!

El quart dia, 22 d'agost, es va aixecar ennubolat. Vam decidir fer una volta tots plegats no massa lluny del càmping, que si havia de ploure ens mulléssim poc. Vam anar fins a les granges de Viadós, vam travessar el riu i vam tornar per l'altre costat del riu tot passejant per un bosc molt net on es podien recollir unes minúscules però gustoses maduixetes.

El cinquè dia, 23 d'agost, vam fer camí tots plegats cap a les granges de Viadós on ens vam separar en dos grups. Els bons van anar als Estanys de Millars, on van gaudir d'unes meravelloses vistes dels estanys envoltats del macissos del Posets i el Bachimala. El grup dels no tan bons vam seguir el camí del Posets per un costat de riu, el vam travessar com vam poder amb la mainada petita i vam tornar a baixar per l'altre costat fins a les Granges de Viadós. Total que sense voler, va quedar una excursioneta la mar d'aconseguida... Un tercer grup, el dels que anyoraven la civilització, va aprofitar per baixar al poble de Gistaín i fer una passejada pels seus voltants.

El sisè dia, 24 d'agost, el temps també ens va acompanyar. El sol va aixugar la humitat de la rosada sobre les tendes i ens va facilitar el recollir i marxar. No tan fàcil ens ho va posar el nostre cor que de bon grat es volia quedar al campament i encara n'hi resta algun bocí.

Esteve Camós

Estanys de Millars
Foto 1 de 17

Veure totes les fotos

Col·labora

Vols fer-nos arribar fotografies de Cassà? Vols fer-nos arribar més informació d'algunes de les fotos que apareixen a les galeries? Vols alertar-nos d'algun error de documentació que hàgim pogut cometre?
Posa't amb contacte amb nosaltres

Drets d'autor

El copyright de les fotografies pertany als seus autors. Les fotografies estan protegides per la Llei de la Propietat Intel·lectual. Esta prohibida la seva reproducció sense autorització expressa i per escrit dels seus autors o propietaris.

generalitat © cassadigital.cat, 2014 | qui som | crèdits | avís legal | publicitat | contacta