PREVISIÓ DE DEMÀ

Màxima: Cº
Mínima: Cº
Matí
Tarda
TEMPS ACTUAL

10,2 Cº
DIJOUS, 24 ABRIL 2014 | 03.39hh
acn

Actualitat


Dues cassanenques expedientades per demanar a una revisora del metro que els parlés en català


Societat DIJOUS, 19 JULIOL 2012. 17:30h
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional
carregant Carregant

Una mare i una filla de Cassà han estat expedientades per TMB per haver reclamat a una revisora que els parlés en català.


Meritxell Parramon Meritxell Parramon






Meritxell Parramon, col·laboradora de Ràdio Cassà, on  condueix el programa El contrafort, i la seva mare Cristina Vilà han estat les dues expedientades segons han denunciat a Vilaweb que explica així els fets:

El català, el parlo, l'entenc, però no penso utilitzar-lo'. Això va dir ahir a la tarda una revisora de TMB a Cristina Vilà i la seva filla, Meritxell Parramon, que li havien demanat que se'ls adrecés en català quan les multava per no haver comprat el tiquet corresponent de metro, a la sortida de l'estació de Diagonal, de la línia verda. Arran d'això hi va haver una discussió, i la revisora va acabar obrint-los un expedient per 'conducta incívica'. Avui han volgut denunciar el cas a VilaWeb.

Aquest és el relat dels fets, explicats per Cristina Vilà:

'Ens va passar ahir la tarda al metro. Vam tenir un problema amb la targeta de viatge, que era unipersonal i no ho sabíem. I de totes maneres totes dues vam poder passar amb el mateix títol. La va picar la meva filla, primer, i després jo. I la barrera es va alçar en tots dos casos. Quan vam sortir del metro, a la parada de Diagonal, ens vam trobar amb un control de revisors. Una revisora ens va dir que ens havia de multar amb cent euros, o bé cinquanta si pagàvem en el moment. Ens semblava estrany que la barrera s'alcés dues vegades, però igualment vam accedir a pagar els cinquanta euros. També li vam demanar què podíem fer per recórrer. En tot moment se'ns adreçava en castellà, i en un moment de la conversa la Meritxell li va demanar si ens ho podia dir en català. La seva resposta va ser: 'El català el parlo, l'entenc, però no penso utilitzar-lo'. I ens vam quedar parades. El to era molt ofensiu'.

Vilà continua així el relat: 'Li vam dir que ens semblava molt malament, que  això no podia quedar així. 'Et torno a dir que el català l'entenc perfectament, el parlo i no penso utilizar-lo'. La Meritxell va treure el mòbil i li va dir: 'Ara enregistrarem aquesta conversa i ho farem públic a tots els diaris que puguem, perquè sàpigues que ens sembla molt malament aquesta resposta. Ens sentim molt ofeses'. I la revisora ens va demanar el DNI, i ens va dir que ens posaria una multa per amenaces i enregistrament'.

Meritxell Perramon ha dit a VilaWeb com se sentia: 'Va ser un moment d'impotència, em vaig posar a plorar. Aquí sóc l'estrangera? Què passa? I a sobre ens posa una multa per amenaces?'.

'La meva filla li va donar les dades', explica Cristina Vilà. 'I jo li vaig dir a la revisora que si ens feia identificar, ella també s'havia d'identificar. Ens va respondre que no hi tenia cap obligació. I l'única cosa que tenim és el seu número de revisora, en el tiquet de la multa que acabàvem de pagar. En aquell moment va passar una parella de mossos d'esquadra, i vaig tenir la temptació de dir-los què ens passava. Però vaig veure que tenien una conversa molt animada entre ells, i en castellà. I vaig desistir, perquè vaig pensar que encara ho emmerdaríem més'.

Expedient per 'conducta incívica'

TMB ha informat a VilaWeb que no hi ha pas cap multa per amenaces; la revisora va obrir un expedient per conducta incívica, que s'ha tramès a la Generalitat, que és qui haurà d'acabar tramitant, si escau, la multa.

Les usuàries afectades diuen que la pensen recórrer quan els arribi, i volen expressar la indignació per haver viscut un episodi com aquest.

TMB ha contactat amb Meritxell Parramon per Twitter, a qui ha dit que podia presentar una queixa formal amb el formulari que hi ha enaquesta pàgina. Parramon ha dit que presentaria la queixa.


Lectures 1150 lectures  comentari 5 comentaris



Comentaris

M. DOLORS 26 JULIOL 2012 16.24h

Estic llegint aixo -no trobo els accents- des de lluny, en un curs d;esperanto a la Republica eslovaca i aqui, per a tothom, som el grup dels catalans i en la nostra tarja d;identitat posa Catalunya. Es vergonyos que els nostres veins de la peninsula encara no ho entenguin. Estic amb vosaltres i enhorabona. M. DOLORS


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

Gemma 23 JULIOL 2012 18.10h

Quina vergonya! Això és viure a Catalunya?
Si volen retallar funcionaris a Catalunya, per què no comencen amb aquests que no volen parlar en la llengua d'aqui?
Si no volen expressar-se en català, per mi ja poden marxar. I si són els els qui no es senten còmodes, per què s'hi queden? Que vagin a Extremadura, que ara ja tenen l'AVE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

Montse 21 JULIOL 2012 00.55h Cassà

Hola família Parramon Vila, ànims. Els moments d´ indignació davant d´ una persona amb una intel•ligència tant petita tenen de ser molt frustrant. Una vegada mes tot plegat ens fa entendrà que els catalans que estimen el nostre país, no volem persones el nostre entorn amb una mentalitat tant petita, i que aquesta situació que heu viscut sigui un clar exemple del que esta passat arreu nostre país Catalunya, Espero que aquesta persona, la empresa li obrir expedient o que estigui fora... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

Carme 20 JULIOL 2012 19.48h Cassà de la Selva

El meu total suport a la Cristina i la Meritxell per voler defensar la llengua de casa nostra. Només faltaria que a part de les retallades que ens impossen els de Madrid ens obliguin a oblidar la nostra llengua i a imposant-se la del seu país.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

Jordi Verdaguer 20 JULIOL 2012 11.41h Cassà

Enhorabona a la Meritxell i la Cristina per la valentia.

No ens n'adonem, però dia a dia ens veiem sotmesos a mil i un petits atemptats contra la nostra dignitat, i ja n'hi ha prou!

El meu suport i sobretot encoratjar a tothom que tingui el mateix valor de resistir davant el suposat bilingüisme (al final el bilingüe sempre és el català, us hi heu fixat?).



Valora aquest comentari:   votar positiu 34   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 -10 -20 -tots
1




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web cassadigital.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització del comentari

La direcció del web Cassà Digital de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat
Centre a mes

Els blocs

Joan Maymí Coloreu

Pèrit Industrial, Elèctric.
18.04.2014. 17:09h

j. f. kennedy y la alta sociedad española

 Editorial Base ha editat el llibre "J. F. Kennedy" y la alta sociedad española" El llibre ha ... Llegir més

Lectures 51 lectures   Comentaris Cap comentari
17.04.2014. 13:39h

Per Sant Jordi, estelades i Signa un vot!

Aquests propers mesos, fins el 9 de novembre, seran molt intensos i caldrà que fem pinya entre nosaltres, la societat ... Llegir més

Lectures 434 lectures   Comentaris Cap comentari
12.12.2013. 18:30h

Operació Emperadriu

En poques hores ja tenim clar quina serà l'emperadriu més estimada pels catalans en els propers mesos. Elisabeth ... Llegir més