Reformes al carrer Xavier Carbó i el nostre model urbanístic

Vicens enginyer elèctric

Les recents reformes al carrer Xavier Carbó m'han fet reflexionar sobre el model urbanístic que seguim en aquest país, que en el fons és reflex i condiciona a la vegada el nostre model de societat.

He "sofert" durant dos anys portar el nen a la guarderia municipal a peu per aquest carrer que té unes voreres molt estretes. Vull recordar que és el principal vial d'accés des del centre del poble a la guarderia i a la nova escola Aldric. He educat el nen en vialitat ensenyant que s'ha de passar per la vorera.

Ara que ja té tres anys, quan porto la compra i haig de passar per la calçada ja que amb les bosses no puc transitar per entre els miralls dels cotxes i els baixants pluvials de les cases, el meu fill em renya. Te raó, però no tinc resposta comprensible per ell. No vull pensar què passarà l'any vinent, quan neixi el meu segon fill i vagi a portar el gran a l´Aldric amb el cotxet del nounat, evidentment per la calçada.

El coxet és físicament impossible que passi per la vorera. A part del tema de l'educació vial, amb les dues mans ocupades ja em preocuparà el tema de la seguretat. Total, que potser hauré d'anar a portar el nen a l'escola amb el cotxe. Visc a 200 metres de l'escola.

Amb tot això vull fer notar que amb les reformes que s'han fet, que bàsicament ha estat pintar les places d'aparcament, ha quedat al descobert que en un dels costats només hi ha 10 places d'aparcament. Es a dir, que per mantenir 10 places d'aparcament i no gastar-se ni un duro en modernitzar els carrers i fer-los més amables a les persones (només demano voreres amples i no em plantejo demanar un carril bici), continuaré exposant la seguretat dels meus nens, i hauré d'acompanyar-los a l'escola fins els 12 anys, com fa tothom (per cert, la majoria amb el cotxe).

La solució em sembla molt simple. Voreres més amples, eliminar les 10 places d'aparcament i carril de circulació més estret. Això implicarà reducció de velocitat, de contaminació, possibilitat d'utilitzar les voreres i en definitiva seguretat.

Sempre em venen al cap les imatges que tinc gravades de fa tres o quatre anys a Ambères. Barri jueu.
Diumenge (ells treballen en diumenge). L'escola del barri, amb carrils bici a tots els carrers que hi desemboquen. Un dels estandards era veure el germà gran (a partir de 6 o 7 anys), portant a darrera el germà petit.

Vicens.

Comentaris

Alicia Cassà de la Selva
4.

Tot el que comentem coincideix amb l'escriptor del tema. I veïna, tens tota la raò.

Quan em refereixo a no transitar per dins el poble, em refereixo a la part del centre del poble (La coma,esglèsia,molí,plaça petita,i rodalies.

O sigui totes les zones on són perilloses per els vianants amb cotxet i els que van carregats amb bosses). Trobo que la gent s'ha acomodat molt, i si viuen a la Plaça de la Coma, porten els nens amb cotxe fins al Puig D'arques.

Quan arriben a escola encara estàn adormits perquè no han tingut moviment per despertar-se. El primer dia d'escola,pasi perquè van molt carregats.

Es pot deixar al cotxe a l'aparcament del Dia, i fer tota la zona a peu, no ès demanar tant. Bé, jo es el que faig. De fet els aparcaments al carrer haurien de ser només per els veïns que no tenen garatge.I si en sobren, dons per els demés.

Crec que, posar el número de la casa en cada aparcament seria una idea,i el que no respecti,multa.

També el que comentem de les voreres estretes,es fan pisos nous i continuen amb la mateixa vorera, que enxamplin el tros nou, i a mida que van desapareixent les cases velles, es van anxemplant.

Cada vegada que hagin de aixecar la vorera per arreglar averies, que s'aprofiti per arreglar-les.

I perdoneu les faltes d'ortografia, si n'hi ha alguna.

Vicens Cassà de la Selva
3.

L'escriptor de l'article es un dels propietaris de les cases del carrer Ardenya que comenta la veina del carrer Xavier Carbo. Vaig comprar la casa al 2000 quan el carrer ja era fet. Estic totalment d'acord amb el que ella comenta. Les voreres inclinades son un perill pels vianants i hi estaria d'acord amb deixar-ho com mana, amb la vorera planera i nomes la llamborda esbiaxada. Crec que l'Ajuntament no hauria d'haver permes aquelles voreres. I mes diria, si l'Ajuntament decidis arreglar-ho estaria disposat a pagar la part que em toques. I aixo que per mi es molt comode entrar el cotxe. Pero crec que es absolutament inconcebible que per aquest motiu tothom (jo mateix) tingui problemes per passar a peu, amb el que suposa sobretot si vas amb cotxet. Per altra banda, les voreres de l'altra costat del carrer Ardenya son impracticables. I per aixo proposo tambe que es fes mes estreta la calcada i mes amigable el carrer als vianants. Molta gent es recolza amb la calcada ample per aparcar en doble fila.
En quan al problema de l'aparcament crec que es endemic a la nostra societat. I si no tenim la sort de disposar d'un aparcament a casa, crec que hem d'estar disposats a aparcar a on sigui possible. I si el nostre carrer es estret, haurem d'aparcar en un de mes ample. L'Ajuntament hauria de treballar en facilitar zones d'aparcament (poligon industrial?) i els veins en no caure'ls els anells si han de caminar 100 metres per anar a buscar el cotxe. A fi de comptes, caminar es fer salut.
I parlo amb coneixement de causa, havent viscut 15 anys a Barcelona, tardant cada dia tres quarts d'hora en buscar aparcament i estant content si el trobava a 500 metres de casa.




Veïna Cassà de la Selva
2.

Estic MOLT d'acord amb tot el que dieu però hi ha altres inconvenients que no van a favor d'aquesta proposta.



Sóc veïna del carrer i, fins fa un temps, s'havia de patir el caos que es generava al carrer cada cop que era canvi de costat d'aparcament (perquè fins fa dos dies s'aparcava a cada costat quinzenalment, encara que tothom aparcava on li donava la gana).



Pintant les ratlles dels aparcaments semblava que tot havia de ser molt millor pels veïns a l'hora d'aparcar però no ha estat així. la majoria de dies, quan arribo de treballar no hi ha cap lloc lliure per aparcar, ni al carrer Xavier Carbó, ni al carrer del Progrés, ni al carrer d'Ardenya.



Si, a més a més, treuen les poques places d'aparcament, on deixo jo el cotxe? La majoria de cases no tenim garatge i en algun lloc hem de deixar l'únic cotxe del què disposem (en el meu cas).



Perquè el que no és discutible és que un cotxe per família és necessari, si més no, per anar a treballar, no per passejar pel poble. J

o també tinc fills i també pateixo les conseqüències de les voreres estretes i, fins i tot, de les voreres inclinades del carrer d'Ardenya, que encara que prou amples són impracticables i, perquè no dir-ho, la seva forma és totalment il.legal ja que haurien de disposar d'un mínim planer per tal de poder-hi caminar. Allò si que és perillòs pel vianant i no fa falta que circuli cap vehicle.

Però, és clar que els veïns d'aquell carrer no estarien d'acord en fer part de la vorera planera ja que d'aquesta manera no podrien entrar el seu COTXE al garatge de casa seva. Oi?

Alicia Cassà de la Selva
1.

Estic totalment d'acord amb tu, a mi els conductors han arribat a renyar-me diguent que pugi a la vorera i jo amablement els hi responc que vagin ells a peu si no tenen paciència.

Jo crec, que haurien de fer aparcaments a tota la carretera,Rambla i polígon, i no transitar per dins el poble, o si no, fer un carril cotxets/minusvàlids.

La meva filla te dos anys i cuan ella porta el cotxet amb la nina, no vol passar per la vorera, com que jo no ho faig...

Comenta aquest article