De la Firatast a la Festa Major

per Llar d'infants Taps

Entitat

Hola a tothom!

Ja tornem a ser aquí, els nens/es de la llar d’infants Taps, per fer-vos cinc cèntims del que hem fet aquestes setmanes.
La primera setmana de maig ha estat diferent a la resta del curs, ja que, tota l’escola, hem fet un taller anomenat « FIRATAST». Us agradaria saber en què consisteix? Estem segurs de que sí que ho voleu saber, així que començarem a explicar-vos-ho.

Ara, jugarem al joc de les endevinalles amb el que hem anat realitzant a les diferents aules i vosaltres, els lectors i lectores de la revista, ho haureu d’esbrinar.

Hola a tothom!

Ja tornem a ser aquí, els nens/es de la llar d’infants Taps, per fer-vos cinc cèntims del que hem fet aquestes setmanes.
La primera setmana de maig ha estat diferent a la resta del curs, ja que, tota l’escola, hem fet un taller anomenat « FIRATAST». Us agradaria saber en què consisteix? Estem segurs de que sí que ho voleu saber, així que començarem a explicar-vos-ho.

Ara, jugarem al joc de les endevinalles amb el que hem anat realitzant a les diferents aules i vosaltres, els lectors i lectores de la revista, ho haureu d’esbrinar. El joc comença, així que llegiu amb tranquil·litat i bona sort!

A l’aula dels lleons, hem experimentat amb una fruita de color vermell que la podeu trobar a l’hort, a la botiga, al mercat... Només hi és a la primavera. Hem observat com era per fora, per dins, el seu tacte, que se’n pot fer suc i melmelada. La podem trobar més dolça o més àcida i es pot menjar sola, amb xocolata, amb nata, amb suc de taronja...
Hem pintat, amb ella, a sobre de paper secant i desprenia una olor a...molt agradable.
Nosaltres ens ho hem passat molt i molt bé manipulant, tastant i pintant. Hem quedat força enganxosos, però el més important és que hem après moltes coses i hem gaudit de veritat.

A l’aula dels ànecs, hem experimentat amb ...ai! quasi se m’escapa. Quan el traiem de la planta és de color groc i de fulles verdes; un cop sec la llavor no canvia de color però les fulles sí, es tornen d’un color groc palla.
Té grans i amb ells es poden fer quantitats d’aliments. Nosaltres hem observat que ens els podem menjar confitats, salats, i que si els poses al microones quan els grans són secs, fa uns patims i patams... I el que surt es boníííííííssim. A la nostra aula ho varem fer i descobrírem que sortien de color blanc (si són salades) i altres de molts colors (si són dolces). Un cop desgranat, amb els grans varem fer unes maraques que feien un soroll molt bonic. Varem aprendre moltes coses. Va us donaré una pista: les gallines també mengen aquest aliment. Què el sabeu?

A l’aula de les zebres, hem experimentat amb un aliment molt comú a la dieta mediterrània. Amb ella es poden fer moltes coses: es pot menjar fregida, bullida, aixafada, poden estar envasades.... Varem descobrir que creix a sota terra en camps o en els horts. En podem trobar d’un color groguenc o d’un color vermellós. La podem comprar al mercat, als supermercats... Observàrem com la nostra educadora li treia la pell, ja que aquesta no es menja, per poder-la provar crua. També la vam tastar bullida i fregida. Encara no ho sabeu?. Ah! m’oblidava de dir-vos que amb ella varem estampar sobre paper d’embalatge amb pintura de dits de molts colors.

A l’aula de les foques, hem experimentat amb dues fruites que són força semblants però, alhora, molt diferents. Hem pogut observar que una és groga i l’altra taronja, i que si ens la posem a la boca una té un gust àcid i l’altra és més dolça. Totes dues fruites neixen d’un arbre, i les podem comprar al mercat, a la botiga... Són fruites de tardor, tot i que gràcies als hivernacles en podem menjar quasi tot l’any, però no són igual de bones!
Amb aquestes fruites hem fet suc. La nostra educadora les ha tallat a talls petits i junts, hem fet broquetes tot barrejant els colors. També hem fet un mural estampant amb la meitat d’aquestes fruites.

A l’aula dels elefants, hem experimentat amb un aliment molt conegut i apreciat pels nens i les nenes. El seu gust és dolç i la podem trobar de diferents formes: en teules (barrejada amb llet, avellanes, ametlles, ...) en pols i desfeta. El seu color, en estat pur, és marró fosc. És un ingredient que el podem trobar en receptes de pastissos, galetes, ... A més a més de tastar diverses varietats d’aquest producte amb la nostra educadora, hem fet activitats molt divertides com: pintar amb rodet, dibuixar, fer unes delícies molt bones el nom de les quals comença per B, ... Ens ho hem passat pipa!!!

A l’aula dels cavalls, hem experimentat amb una fruita que té la forma arrodonida. Pot ser de color verd, vermell o groc. Alguna vegada té un gust àcid, d’altres és més dolça i també pot ser «farinosa». Si l’obrim per la meitat podem observar que té forma de cor. Ens la podem menjar amb pela o sense. És una de les poques fruites que la podem trobar tot l’any en el mercat o a la botiga. A l’escola hem tastat aquesta fruita de diverses maneres: natural, cuita i en suc. A més a més hem estampat amb aquest fruit i pintura de dits de diferents colors, ens ha quedat un mural molt preciós.

A l’aula dels conills, hem experimentat amb un aliment que en la majoria de les vegades es troba en estat líquid. Un animal de granja és l’encarregat de donar aquest aliment. És bàsic pel creixement donat que és molt ric en calci. Amb ell es poden elaborar molts altres productes derivats que els podem menjar per postres, per berenar i es poden degustar a totes hores ja que són molt bons ... A l’escola l’hem manipulat i l’hem tastat. També hem pintat amb un dels seus derivats en una cartolina negra.

A l’aula de les girafes, hem experimentat amb un aliment que normalment es pren per esmorzar. Es pot prendre acompanyat o no, amb llet, amb iogurts, amb sucs... És un producte que podem comprar en una botiga, supermercat... Generalment sempre el trobem envasat. N’hi ha de diferents gustos: de xocolata, de mel, amb fibra, de dieta, i fins i tot el podem trobar de formes diferents. D’aquest aliment hem aprés quasi totes les formes que hi ha, els hem provat, hem fet unes maraques molt sorolloses i molt boniques. També hem vist que anant enfilant i enfilant, ens ha sortir un meravellós braçalet..

A l’aula dels lloros, hem experimentat amb un aliment que a totes les llars es menja. No el podem trobar tal i com ens el mengem, ha de seguir un procés d’elaboració i a partir d’aquí ja el podem trobar en supermercats, en algunes botigues i al seu propi lloc de venda, que l’heu d’esbrinar. Es pot menjar sol i amb diferents tipus de guarnició, siguin coses salades o dolces. A la venda el podem trobar de diferents varietats i textures, pot anar envasat o no. Nosaltres l’hem observat de moltes maneres: tou, sec, torrat,.. a que tothom ja sap de què parlem? I si no ho heu endevinat us donem una darrera pista: a Catalunya el suquem amb tomata i està boníssim.


La nostra educadora ens ha ensenyat com s’elabora i també hem experimentat aquest aliment amb aigua i ens ho hem passat molt bé.
Segur que amb les pistes que hem donat al llarg del nostre relat, heu esbrinat amb facilitat de quins aliments es tractaven. Aquí sota teniu les solucions.
Solució els lleons: la maduixa; Solució els ànecs: el blat de moro; Solució les zebres: la patata; les foques: la llimona i la taronja; els elefants: la xocolata; els cavalls: la poma; els conills: la llet; girafes: cerelas; lloros: el pa.
La festa de Cassà

Ah! també us hem d’explicar que, prop de la nostra escola, els firaires anaven muntant la fira. Veiem com arribaven els camions carregats amb ferros, i tot el material necessari per muntar les parades. Quan ja estaven muntades, els infants de P2 varem anar a veure totes les parades.
La sorpresa la varem tenir el dijous 16 de maig a la tarda. Les nostres educadores ens van fer anar al pati i seure a la vorera. Els nostres amics i amigues del CEIP Aldric, també varen venir i tots plegats quedàrem bocabadats en veure que per la porta del pati, entraven el gegants de Cassà: l´Aldric i la Isaura i acompanyats d’alguns grallers. Quan els varem veure no tots van ser rialles, de fons també es sentien alguns plors, ja que nosaltres som molt petits i ells molt i molt alts. Els grallers varen començar a tocar i els gegants van ballar. Més tard ens hi afegírem alguns nens i nenes. Ens ho passàrem molt i molt bé fins i tot aixecàrem les faldilles dels gegants per veure com eren per dins.

Volem donar les gràcies a la colla gegantera de Cassà i als grallers, per fer-nos passar una estona tant màgica.

Esperem que hàgiu gaudit amb el relat, és la nostra intenció. Fins aviat, adéu!

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article