Un munt d'experiències a la recta final

per Col·legi La Salle

Entitat

Entrem a la recta final i tenim un munt d'experències per comentar d'aquestes jornades prèvies a la cloenda del curs escolar: des del festival infantil al viatge a París dels alumnes de 4t d'Eso passant per colònies i activitats diverses en tots esl cicles... Donem-hi un cop d'ull
Festival artístic amb qualitat

A finals de maig va tenir lloc el tradicional Festival Artístic en el que els protagonistes són els nens i nenes d’Educació Infantil.

Els més petitets ballaren i cantaren recordant els Barrufets dels quals celebrem el seu aniversari. No cal dir que la gràcia en els seus balls i la posada en escena dalt l’escenari feu les delícies del públic en general.

Els alumnes de P4 foren els protagonistes d’uns balls i unes cançons que tenien com a punt de referència els valors de la tolerància i la igualtat entre les persones. No sempre se sap ni es poden transmetre aquests valors cantant i ballant . Val a dir que els alumnes d’aquest curs ho feren possible.
Els més grandets, els de P5, foren els encarregats d’escenificar un conte sobre un tema de rabiosa actualitat: l’aigua. Els núvols, les gotes de pluja, ... anaven sortint i combinant-se damunt l’escenari donant una nota molt acolorida en la qual la qualitat escènica es feu notar.
Malgrat les previsions meteorològiques, el sol ens va acompanyar i ens va fer gaudir un any més del nostre Festival.

Colònies d'EI
Els dies 26 i 27 de maig els de p-5 vam anar de colònies a EL BOSC DE LA MASSANA.
Hi havia una previsió meteorològica que indicava molta pluja, però durant el primer dia vam poder fer tots els tallers i jocs previstos perquè el temps ens ho va permetre: màgia amb el revelat de fotografies, un marc de fotos , tallers de jocs i de recerca de la natura. Ens divertirem molt a l’hora d’anar a dormir, les mestres ens van deixar fer una mica de gresca després del joc de nit, encara que estàvem tan cansats que molts de nosaltres, ens adormirem molt ràpid.
Al matí vam fer la resta de tallers i acabarem fent jocs de taula perquè plovinejava. Tot i això va ser súper divertit i ens hem quedat amb ganes de tornar-hi!!
El divendres 30 de maig, vam preparar un diploma sorpresa als nostres padrins de lectura, per donar-los les gràcies de col·laborar en el nostre procés de l’aprenentatge de la lectoescriptura. Els trobarem a faltar perquè ens hem fet molt amics!!! Els nostres padrins ens van convidar a un pica-pica i ens vam acomiadar d’ells amb la cançó de l’hora dels adéus.

Festa Major
La preparació de la Festa Major a la nostra escola es viu d’una manera intensa ja que la carpa que es munta al pati del col·legi durant la setmana abans de la Festa fa que, a banda de l’enrenou que comporta, els alumnes comencin a mostrar els signes evidents de nerviosisme que l’espera de tota Festa comporta.
Aquest any ens hem sumat, com les altres escoles del poble, amb la commemoració dels 25 anys de la pintura sobre asfalt que es celebra cada any des del 1983. Els diversos cartells que van fer cada curs amb motius de Festa Major i amb molt de color serviren per ornar durant els dies de la Festa la pl. de la Coma. Llàstima que la pluja que caigué els va fer retirar uns dies abans de l’acabament.

Els gegants també es sumaren a la cercavila del dissabte a la tarda . La colla gegantera del cole formada per alumnes de 4rt d’ESO i pares portaren i feren ballar en Guifré i l’Ermesenda a ritme de gralla i tambors per un bon grapat de carrers del poble.

Colònies de 4t
A finals de cicle Mitjà toquen colònies. Els alumnes de quart ho saben i això provoca que uns dies abans el neguit es noti força. Com en els últims anys les colònies es realitzaren al Pou del Glaç, a la Bisbal. L’arribada i el lloc que havien d’ocupar a les habitacions origina sempre un enrenou prou important ja que tothom espera anar amb la seva colla de companys.

Els tallers manuals de pastisseria i ceramista ens convertiren per una estona en afeccionats a la gastronomia i artesania i de les nostres elaboracions en sortiren productes elaborats com unes galetes i uns plats que ens emportarem de record.
També esperàvem amb ganes els «quads» per poder fer unes voltes en un circuit i la iniciació a l’escalada que juntament amb el taller d’orientació ens feren passar uns dies la mar de divertits i massa curts! No sabem si per les senyoretes també.!

L'aigua, un bé escàs
L’àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal ens va oferir la possibilitat de treballar als cursos de Primària un tema de molta actualitat: L’aigua. A cicle Inicial els alumnes de primer i segon van anar desenvolupant aquest tema amb molt interès ja que, encara que petits, qui més qui menys tots ja estàvem sensibilitzats sobre aquesta qüestió..

D’on ve l’aigua, quins usos i mal usos en fem... Mitjançant jocs i treballs senzills ens donàrem compte que l’aigua és un bé que tenim, que no el tenim assegurat i que cal estar amatents per fer-ne un bon ús i no malgastar-la.

El de Cicle Superior a Can Oliver

Certament aquestes colònies foren més divertides del que ens esperàvem
L’ambient de la casa era tranquil, ningú semblava anar atrafegat i mestres i monitors ens ajudaren a que tot fou més agradable.
L’entorn de la casa era espaiós amb un bosc i un camp de futbol grans. Això permetia córrer i jugar molt .
Tampoc ens podem queixar del menjar , en general prou satisfactori. Ben segur que no per a tothom però pels que ens agrada quasi tot era prou bo.
Les activitats i tallers foren divertides i entretingudes. Els tallers anaven sobre la prehistòria i vam aprendre algunes coses que a classe no ens havien explicat i això ens servir per complementar el que ja sabíem. Els jocs de nit com sempre força divertits ens ajudaren a poder dormir amb més tranquil·litat .
La festa de l’últim dia també va ser prou divertida per la majoria i no ens vam cansar de ballar i saltar durant una bona estona.

Excursió a Ventalló
El passat divendres 16 de maig, els alumnes de 3r ESO vam anar d’excursió a Ventalló tal i com estava previst.
En un primer moment semblava que faria molt mal dia ja que a Cassà plovia molt, però un cop vam arribar a Ventalló, un poblet a prop de Figueres, el temps va millorar.

Quan vam arribar a Ventalló, el primer que vàrem fer va ser esmorzar en unes taules que hi havia. Llavors ens vam distribuir en tres grans grups per dur a terme diferents activitats que ocuparien tot el matí.
Un dels grups va anar al costat d’un petit llac que hi havia i van aprendre a fer servir la brúixola i el mapa. Va ser una activitat molt útil perquè ens va servir per saber situar-nos per fer la activitat de la tarda.

Mentre un grup aprenia a utilitzar els estris d’orientació, un altre grup aprenia a fer servir la brúixola en una part pràctica. Ens van fer buscar diferents pistes.
Finalment, el tercer grup havia d’aprendre a aplicar la lògica a diferents problemes que els monitors ens van plantejar.
Un cop vam acabar les activitats ens vam distribuir per grups de cinc per dinar i posteriorment vam començar una cursa d’orientació.
Els monitors ens van donar una brúixola i un mapa i havíem de trobar unes 20 pistes per una gran zona. L’activitat ens va ocupar quasi tota la tarda.
El grup que va arribar primer va rebre un premi: es van llançar per una tirolina.
A quarts de cinc vam agafar l’autocar cap a casa.

Aquesta excursió ens ha servit per aprendre a orientar-nos millor i, a més, ens ho vam passar tots d’allò més bé.
Concurs Coca-Cola de talents
El passat 24 de maig, Francesc Xavier Gispert Sánchez, alumne de la Salle Cassà, va rebre el sisè premi a nivell provincial de la 48ª edició del «Concurso de jóvenes talentos – premio de relato corto», organitzat per l’empresa «Coca-Cola».
El lliurament de premis es va dur a terme al «Gran Teatre Imperial» de Port Aventura, on van assistir els autors de les 90 millors redaccions de Catalunya, d’entre 35.000 participants.
El sisè premi constava d’un trofeu, un rellotge i una motxilla esportiva, a més de quatre entrades per a l’alumne i la seva família i tres entrades més pels professors acompanyants per a poder acabar el dia en el parc d’atraccions.

Els de 4t d'ESO, d'escalada
El passat divendres 30 de maig varem anar d’excursió a Ventalló. Rocòdrom, circuit d’aventura, búnquer, ràpel, escalada, etc. Passàrem un dia ple d’emocions, aventures inexplicables, rialles i descobriments del món de l’escalada. Ens vam adonar de com n’érem d’atrevits, de com ens agradava desafiar el sentit comú. Els monitors que tinguérem, foren gent que gaudiren ensenyant-nos tot el que sabien i fent-nos perdre la por. Amb sol, les pujades i baixades de la muntanya, el ràpel, el BTT i el Circuit Negre (el més difícil). Acabàrem rebentats i és que tan de sol de vegades no va bé. Tot i que ens ho varem passar genial ens aixecàrem com gambes, però gambes molt felices! Una experiència a repetir, i és que encara ens queden ganes de tornar-hi.
Ariadna Donate i Clàudia Miquel / 4t ESO A

Sortida Cultural a París
Han estat tan sols cinc dies, cinc dies que s’han convertit en una experiència curta, però alhora intensa. Cinc dies que tots recordarem i mai no oblidarem.
En un obrir i tancar d’ulls podíem traslladar-nos del Sacre-Coeur a Nôtre-Dame, del Museu del Louvre a la Torre Eiffel, o simplement recorre i passejar per carrers i carrerons de la ciutat i quedar encisats de la seva bellesa. Però la bellesa profunda i la més gran elegància va arribar quan en sortir del metro ens vam trobar davant l’enorme avinguda, les Champs Elyseés. Riuades de gent amunt i avall, cada persona un món diferent, gran diversitat de cultures, diferents estils en la manera de vestir, diferents nivells econòmics, però el que més ens va cridar l’atenció va ser el gran estil que ha caracteritzat sempre els parisencs.
Allà on tots vam gaudir i, plegats, ens ho vam passar d’allò més bé, va ser al Barri Llatí. A l’hora de sopar podíem assistir a restaurants de tota mena, i a l’hora de la digestió res millor que gaudir d’uns originals i improvisats espectacles de breakdance. L’afició pel barri llatí començà la segona nit, quan després de sopar, davant la font de Saint Michel, coneguérem uns australians amb els quals congeniarem molt bé, tant que... Per què no trobar-nos el dia següent? Vam parlar durant llarga estona, combinàrem el nostre anglès i francès, ens tiràrem alguna foto i intercanviàrem adreces electròniques.
Somnis, promeses, balls, riures, abraçades... Va ser tant el que junts vam compartir aquells dies! Tant ha significat aquest viatge per a nosaltres que tots n’estem convençuts, convençuts que.. Sempre ens quedarà París.
Sílvia Rabert, Anna Cabarrocas, Judith Jiménez i Laia Bernà / 4t d’ESO

Pinefosc i arrossada
Acabava el maig i començava el juny quan es va celebrar una any més el Pinefosc i l’arrossada.
El Pinefosc és una acampada que es fa pels alumnes de 1r a 4rt de Primària que es vulguin iniciar en aquesta experiència.
Acompanyats pels alumnes de 4rt d’ESO i uns quants pares passen una tarda vespre i la nit acampats al paratge de la Pineda Fosca. Jocs i balls fan que el temps passi despresa mentre s’espera el sopar i el joc de nit. Un joc de nit en què els fantasmes, les bruixes, els esquelets i les pocions màgiques foren protagonistes durant una estona que es va fer llarga per a molts.

Aquest any el temps no es va voler afegir a la festa i la pluja va fer que el campament és comencés a desmuntar abans d’hora fins el punt que tothom va acabar al gimnàs de l’escola. Un enrenou que no deixa de ser una experiència més. Malgrat tot, estem segurs que molts dels alumnes voldran repetir l’experiència.
El dia de l’arrossada també va ser passat per aigua. Semblava més un dia de tardor que de primavera ja que la pluja ens va fer la punyeta pràcticament tot el dia. El dinar es va fer al pavelló de Campllong on vam poder estar tranquil·lament gaudint un any més de l’arròs cuinat per la família Mias i ajudants.