Fora okupes de casa nostra

Josep M. Martí Arderiu Jubilat

Soc en Josep M. Martí, de Can Cabruja, l´antiga fleca del carrer Molí.

El divendres passat vaig assabentar-me que ens han okupat la casa. Calculo que deuen ser unes set o vuit persones. Vaig avisar a la policia i la veritat és que varen respondre immediatament. Varen venir molt ràpid i en tot moment varen estar receptius.

Però...no varen poder fer res ja que la llei, com sabem, empara totalment als okupes. Em deien "no els hi pots canviar els panys (els okupes ja havien canviat els nostres) perquè això es considera coacció a la gent que ha okupat. I així tot.

La veritat és que ets sents molt i molt indefens, desemparat, abandonat, etc. El mateix divendres al vespre hi vaig tornar, i després de trucar a la porta tres vegades, varen sortir dos dels okupes i em varen dir que "els hi havien dit que la casa era del banc". "Doncs us han enganyat", vair dir jo, "durant tots aquests anys hem pagat religiosament tots els impostos i taxes i ens esteu perjudicant greument". Us dono una setmana per sortir de la casa, vaig acabar dient.

Estic disposat a fer la vida impossible a aquesta gent. De cap manera esperaré dos anys a que un jutge em digui que ja hi puc entrar. Però necessitaré la vostra ajuda. La primera acció que penso fer si no se’n van, és una xiulada de mitja hora els dilluns, dimecres i divendres, de dos quarts d´onze a les onze de la nit, a partir del proper dilluns dia 12 amb xiulets i crits. Mai amb violència. El que no vull de cap manera és que okupin casa meva i hi visquin amb tranquil·litat.

Us agraïré que, qui vulgui fer-me costat m´ho digui al meu whatsapp. El número és el 637838802. Portarem tants xiulets com persones siguem.

Moltes gràcies.

Nota: la concentració serà a dos quarts de deu del vespre.

Comentaris

Sandra
A mi el que més em preocupa és que hi hagin persones condemnades a ocupar.
Em preocupa la inseguretat de no tenir casa, feina, subministres.
Entre totes hem fet que avui per avui moltes ens veiem obligades a ocupar.
I com diuen les persones sense títol habilitant, solen ocupar cases, pisos de bancs perquè saben que la propietat privada del petit propietari és complicada.
No és preocupi, les lleis són ràpides en aquets casos.
Tinc sols una pregunta, els oferiria un lloguer?
Moltes gràcies
En resposta a Sandra
josep maria martí cassà
8.

Sandra, contestaré primer a la teva pregunta. Rotundament no. No els hi oferiría de cap manera un lloguer. A unes persones que han entrat a casa meva de forma violenta, "esbotant" les portes i canviant els meus panys per uns de seus, no els voldria mai sota un sostre que és meu. I és meu perqué he treballat tota la vida igual que ho van fer els meus pares i els meus avis. Perqué hem pagat "religiosament" tota la vida també tots els serveis i tots els impostos corresponents a aquesta casa. I ara, he de veure impotent com ells entren i surten d´aquesta casa i jo me l´haig de mirar des de fora perqué la llei no em deixa fer res més.
Dit tot això, a mi també em preocupa i molt que hi hagi gent que no tingui un sostre on viure. Suporto, com tu, aquests polítics ineptes que no son capaços de fer unes lleis justes per a tothom. Uns polítics que viuen esclaus d´uns bancs que son qui els hi mouen els fils com a titelles.
Jo, Sandra, m´aixeco cada dia disposat a ajudar a qui ho necessiti però també disposat a protestar i a defensar-me del que crec que és injust i, sincerament, crec que aquest meu cas, igual que molts altres, ho és i molt.

Sandra Girona
7.

A mi el que més em preocupa és que hi hagin persones condemnades a ocupar.
Em preocupa la inseguretat de no tenir casa, feina, subministres.
Entre totes hem fet que avui per avui moltes ens veiem obligades a ocupar.
I com diuen les persones sense títol habilitant, solen ocupar cases, pisos de bancs perquè saben que la propietat privada del petit propietari és complicada.
No és preocupi, les lleis són ràpides en aquets casos.
Tinc sols una pregunta, els oferiria un lloguer?
Moltes gràcies

Mabel
Si has hablado con los vecinos y todos estáis de acuerdo, me parece correcto.
Yo te lo decia mas que nada, para evitarte , mas problemas de los que ya tienes.
Aún así, creo que los mismos okupas, podrían denunciarte, por ruidos, pasadas las 22h , está prohibido. ( Ordenanza municipal )
Un consejo, cambia de hora, si lo vas a hacer. Repito, es para evitarte mas problemas.
Suerte ! Y ojalá se solucione pronto!
En resposta a Mabel
Josep Ma. Martí Cassà
6.

Fent cas a la Mabel, he canviat l'hora de la concentració.
Serà una hora abans, de dos quarts de deu a les 10 del vespre.

LLUÍS Cassà de la Selva
5.

Tots hem de fer costat en Josep M.
Demà ens pot passar a qualsevol de nosaltres i hem de fer la força necessària perquè marxin els okupes i a veure si modifiquen la llei de una vegada.
Escampeu la notícia i apunteuse a les manifestacions que facin falta per fer fora aquests okupes i tots els que hi han el nostre poble.

Josep Ma. Martí
Mabel, jo únicament vull molestar als okupas. Els veïns estaran avisats i la policia també.
En resposta a Josep Ma. Martí
Mabel Cassa de la selva
4.

Si has hablado con los vecinos y todos estáis de acuerdo, me parece correcto.
Yo te lo decia mas que nada, para evitarte , mas problemas de los que ya tienes.
Aún así, creo que los mismos okupas, podrían denunciarte, por ruidos, pasadas las 22h , está prohibido. ( Ordenanza municipal )
Un consejo, cambia de hora, si lo vas a hacer. Repito, es para evitarte mas problemas.
Suerte ! Y ojalá se solucione pronto!

Comenta aquest article