Forta oposició al projecte del carrer Major

Els comerciants volen mantenir-hi el doble sentit de circulació

Societat

Els comerciants de la zona del casc antic són els que més s'han fet sentir a la reunió que aquest vespre ha tingut lloc a la sala Galà per parlar del projecte municipal per reformar el carrer Major i fer-lo d'un sol sentit de circulació. Alguns botiguers han vaticinat que aquesta reforma significaria la ruïna de tota la zona.



Ja fa uns anys l'Ajuntament va intentar canviar la doble direccionalitat del carrer Major i amb deu dies de prova va haver de renunciar-hi però l'actual equip de govern té ganes de resoldre un dels punts més conflictius del trànsit local i per això ha endegat un proces participatiu per plantejar al debat públic el projecte de reforma d'aquest carrer, el Roscada i la plaça del Dr. Botet.

Tal i com han explicat l'arquitecte municipal i el cap de la policia local, el carrer Major actualment presenta una insuficència per acollir el trànsit de vehicles i de vianants. L'opció que es presenta és semblant a l'existent al c/ del Molí i al de les Barraquetes amb una calçada a un sol nivell i un únic sentit de circulació per als vehicles, en sentit del carrer de Puigcogul cap a la plaça de la Coma.

Aquesta proposta ha estat rebutjada per bona part dels comerciants que tenen establiment al casc antic de Cassà que entenen que això els traurà clientela, ja que la gent està massa acostumada a fer servir el cotxe per desplaçar-se.

Alguns veïns d'altres punts del poble, per contra, han defensat els drets dels vianants a circular amb comoditat pels carrers de Cassà i  que no hi hagi impediments per a anar-hi amb cotxets o carros de comprar.

Entre altres propostes també s'ha plantejat posar-hi semàfors - també s'ha recordat que això provocaria més problemes que no pas solucions- o que el sentit de circulació únic fos al revés, de la Coma, cap a l'església.

El debat ha estat molt obert i sense conclusions concretes.
Dijous que ve hi haurà la segona sessió en la que s'exposaran les bases del projecte definitiu que es pagarà amb aportacions de la Generalitat i la Diputació de Girona

Comentaris

Àngel Dalmau Cassà de la Selva
1.

En primer lloc haig de dir que no vaig poder assistir al debat del dijous passat. El meu punt de vista és que es fa totalment necessari restringir el pas de cotxes pel carrer Major. És evident que una part del trànsit és de passada, no per necessitats d'anar a algun establiment, per això una de les alternatives és el semàfor que doni pas alternatiu, o bé direcció única en sentit a la Església.

Cal veure la millora que representa pel comerç les zones comercials de vianants de Girona, com carrer Nou, Santa Clara, Rambla, etc. o més properes al tipus de Cassà, com Santa Coloma de Farners o La Bisbal d'Empordà. Son models que el fan més sostenible i el consumidor acaba agraint la tranquilitat i facilitat de circular a peu.
Un altre punt ha tenir en compte, seria revisar el sistema d'aparcaments a les zones blaves, amb un període gratuït, amb més temps i menys cost, etc.. També introduir el sistema de temps limitat d'estacionament, sense cost, ampliant la àrea de afectació, com fan a Vidreres (zona vermella).
Normalment, els recels o inconvenients inicials, es transformen en avantatges al cap de poc temps.
El que és clar, que la mobilitat i qualitat de vida al casc antic, passa per regular i per tant, restringir el pas de tants vehicles.


Comenta aquest article